sobota, 30 stycznia 2021

TABULA RASA

Dzisiaj kompletny chillout biegowy. Spokojne tempo - 12 km /h. Wytężona uwaga pod nogami, aby się nie wyłożyć, aby nie zaliczyć gleby. Udało się! Nie miałem bliskiego spotkania z twardym podłożem. 

W takich okolicznościach przyrody świat wygląda zupełnie inaczej. Białą kołderką przykryte zostało wszystko. Jest ładnie. Przeszkadza tylko rozjechana breja pośniegowa na ulicach, ale dzięki mieszance soli i piasku samochody, a my w nich, możemy spokojnie przemieszczać się po naszych drogach. 

W 1690 roku John Lock wydał traktat pt.: "Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego", który stanowił podwaliny pod nowożytny empiryzm. W dziele tym jednak autor ani razu nie posługuje się określeniem "tabula rasa". Sformułowanie pojawia się dopiero w młodszym o 10 lat od oryginały przekładzie na język francuski. Dzisiaj, choć działo się to już wiele razy w moim życiu, poczułem, że zapisuję swoją tabliczkę. Podczas biegania słuchałem najnowszej płyty Puscifer "Existential Reckoning". Zainteresowałem się tą muzyką po lekturze grudniowego Teraz Rocka. Wcześniejsze ich płyty jakoś do mnie nie trafiały. Z tą jest inaczej. Elektoniczno - eksperymentalny rock w dzisiejsze moje usposobienie wpisał się idealnie. Jednocześnie może i ja zmieniłem podejście do dokonań mózgu grupy, czyli Maynarda Jamesa Keenana (facet odpowiedzialny także za sukcesy Tool i A Perfect Circle). Ważny jest tu także żeński wokal, którego właścicielką jest Carina Round. 

Super się biegło, cudowny świat przyprószony śniegiem, piękna, niebanalna muzyka. Tabula rasa Gogolewskiego została częściowo zapisana, ale jego biologiczny twardy dysk (mózg) ma jeszcze wiele miejsca, aby zapisać kolejne muzyczne nowości lub dokonania, których jeszcze nie poznał.

Miłego weekendu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...