niedziela, 28 listopada 2021

JESZCZE NIGDY TAK WIELE...

Tytuł tego postu przewrotnie odnosi się do przemówienia Winstona Churchilla, który wygłosił je 20 sierpnia 1940 roku, jako Premier Wielkiej Brytanii. Najczęściej cytowane sformułowanie owego męża stanu brzmiało tak: "Nigdy w dziejach ludzkich konfliktów tak wielu nie zawdzięczało tak wiele tak nielicznym". Wielu polskich historyków upatruje w tym podziękowanie dla naszych biało - czerwonych dywizjonów, walczących w angielskiej wojnie obronnej. Jednak zdaniem biografów Churchilla nie miał on na myśli, w swojej przemowie, polskich lotników, ale Brytyjczyków, także tych, którzy pozostali w domu i strzegli swych ognisk rodzinnych. 

Moje, tytułowe, przewrotne sformułowanie odnosi się tylko i wyłącznie do mnie. Jeszcze nigdy tak wiele kilometrów nie przybiegłem w ciągu roku - odnosząc się miesiąc do miesiąca. Równo 12 miesięcy temu miałem pierwszy swój okres 30-dniowy po COVIDzie, oczywiście w bieganiu. Licząc od grudnia A.D. 2020 teraz stuknęło mi ponad 6600 km, co daje średnią ponad 18 km na dzień - stąd mogę powiedzieć, że jeszcze nigdy tak wiele kilometrów nie przebiegłem. A zawdzięczam to sam sobie, swojej determinacji, konsekwencji i zaangażowaniu. Dziękuję, Szymonie! Proszę bardzo, Szymonie!

Taki moment biegu codziennie jest moim resetem. Chwilą bycia sam na sam ze sobą. Momentem poznawania nowej muzyki - każdego dnia przynajmniej dwa nowe albumy. Jednak projekt biegania codziennie skończy się wraz z końcem 2021 roku. Takie postanowienie i taka dana obietnica najbliższym, gdyż "co za dużo (wiele) to niezdrowo". 

Dzisiaj czas biegu zaowocował poznaniem trzech, nowych dla mnie, płyt. Każda z innego ogródka muzycznego. Jednak jedna stała się szczególna za sprawą utworu "Fireflies". Ukrywa się on pod numerem 7 na płycie Fool's Garden "Captain... Coast Is Clear" (najnowsza płyta niemieckiego zespołu znanego z przeboju "Lemon Tree"). Dawniej byłaby to muzyka rozgłośni radiowych, dziś jest pewnie niszową, ale dlatego warto do niej sięgnąć. Może trochę brakuje mi ostrzejszej gitary w tej piosence, jak i pozostałych, ale cóż - tak zadecydowali autorzy. Polecam do posłuchania.









2 komentarze:

  1. Fool's Garden, grupa jednego przeboju, ale za to jakiego. Lata mijają, a utwór Lemon Tree wciąż brzmi dobrze i jeszcze nigdy nie był tak aktualny jak w obecnych czasach. Ktoś w komentarzu pod tą piosenką napisał: 2010 love this song; 2020 understand this song. Swoją drogą to nie sądziłem, że zespół jeszcze istnieje, a tym bardziej, że nagrywa płyty. Posłucham sobie z ciekawości tego albumu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuba - naprawdę polecam. Super się tego słucha.

      Usuń

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...