piątek, 5 listopada 2021

TYLKO NA ZDJĘCIU

Mam 188 centymetrów wzrostu. Czy to dużo, czy mało? Na NBA za mało, choć Muggsy Bogues mierzył zaledwie 158 cm i przez 11 lat grał w Charlotte Hornets. Jestem jednak wyższy od Adolfa Hitlera (175 cm), Józefa Stalina (168 cm), Benito Mussoliniego (169 cm), Napoleona Bonaparte (168 cm). Jestem też wyższy od znanego polskiego prezesa i to znacznie. Dlaczego o tym? Bo mam takie wrażenie, że ludzie niskiego wzrostu, albo relatywnie niskiego wzrostu, muszą leczyć swoje kompleksy. Zaczynają burzę, walkę, jatkę, podsycaną ideologią i zlepkiem, często niespójnych, poglądów. Dlaczego tak robią? Bo tak lepiej! Lepiej stworzyć wyimaginowanego przeciwnika i żywić się antagonizowaniem niż wymyślić coś nowatorskiego, kreatywnego. Czym takie działanie się kończy? Chaosem. Wojną wszystkich ze wszystkimi. Podziałem między członkami rodziny. W III Rzeczy przeciwnikiem był Żyd. Co z tego, że czuł się on Niemcem, kiedy był Żydem, bo był obrzezany. Wielu z "tych gorszych ludzi" musiało emigrować, jeśli zdążyli. Wielu zakończyło swój żywot w komorach gazowych. A jedyną ich winą było to, że urodzili się Żydami, że wierzyli w Jahwe. Co z tego, że w ten sposób zniszczono naród i kulturę niemiecką, ważne, że środowisko stało się czyste, niczym kryształ ("Noc kryształowa"). W tym miejscu zachęcam do zaznajomienia się z historią sekstetu Comedian Harmonists (odpowiednikiem tego boysbandu XX-lecia międzywojennego w Polsce był Chór Dana, tzw. zespół rewelersów), którego antysemityzm zniszczył. Dzisiaj też często niszczymy siebie z powodów politycznych, religijnych czy światopoglądów. Polska rodzina się skłóca, a sprawdzą tego jest "prezes". Tylko czy faktycznie taka rodzina była wcześniej rodziną czy może zbieraniną ustawioną do wspólnego zdjęcia, bo tylko na nim wychodzi się w takiej konfiguracji dobrze.

Moja najbliższa rodzina daje mi to, co najważniejsze: bezpieczeństwo, zrozumienie i wsparcie. Dają to też przyjaciele. Akceptują mnie ze wszystkimi wadami (jest ich wiele) i zaletami (może kilka się znajdzie). Akceptują moje spojrzenie na świat, moje hobby i uzależnienia. A nadal są nimi muzyka i bieganie. Na listopadowym dystansie dobijam do 100 km. Muzycznie ostatnio natomiast same nowości: Jim Peterik, ABBA, Pseudo Echo i wiele, wiele innych.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...