czwartek, 28 stycznia 2021

DWULICOWY???

Długi dzień dziś za mną. Tzn. doba miała, jaka każda inna, tyle samo godzin, minut i sekund, jednak była pracowita i przez to wyczerpująca. O 20.00 skończyłem radę klasyfikacyjną za I semestr roku szkolnego 2020/2021, a przecież trzeba było jeszcze sobie pobiegać. Dzisiaj krótko - 15,5 km, jednak na pełnej petardzie - kilometr średnio w 4:43. Rano próbne egzaminy dla klas 8 SP, później kilka spotkań - człowiek ubrany w garnitur i pod krawatem (bo klient w krawacie, jak wiadomo, jest mniej awanturujący się). Później w formie online rada pedagogiczna - koszula została, ale dół garderoby stanowiły krótkie spodnie (przecież nikt nie widział, a i tu tego nikt nie czyta - tak mi się wydaje). No a na sam koniec przywdziałem tradycyjny strój biegacza zimowego - długie spodnie obcisłe, bluza z kapturem, czapeczka, rękawiczki i jazda (jak to mówi jeden klecha: "Alleluja i do przodu"). Było do przodu, bo oblodzenie wieczorno - nocne się dopiero zaczynało. Jak więc widać z powyższego skrótowego opisu dzisiejszego dnia - kilka razy się przebierałem i w kilka ról wchodziłem.

Biegłem dziś przy muzyce najnowszego albumu zespołu Gorillaz "Song Machine, Season One: Strange Timez". Grupa ta, założona przez Damona Albarna (lidera Blur), miała pierwotnie być tylko wirtualnym projektem, zespołem komiskowym. Szybko jednak stała się pełnoprawnym zespołem, choć jego członkowie to "superbohaterzy" lub "antyherosi", będący wytworem wyobraźni oraz kreski Jamiego Hewletta. Chyba wszyscy miłośnicy rocka znają utwór "Clint Eastwood" z debiutanckiej płyty "Gorillaz". Na najnowszym dziele próżno szukać takich perełek. Jednak zostało na nią zaproszonych wielu gości, m. in.: Robert Smith, Beck, St Vincent czy Elton John, którzy wprowadzili w tą muzykę pierwiastek świeżości. Spodoba się ona tym wszystkim, którzy są otwarci na różnego rodzaju mariaże, które czasem ocierają się, szczególnie dla ortodoksów, o mezalianse. Mnie się podoba! 

Trzeba pamiętać, że Damon Albarn to człowiek wchodzący w różne role, muzyk o wielu twarzach. Spełnia się w wielu projektach. To jest dokładnie tak samo, jak z każdym z nas. Gdy co innego mówię, a co innego czynię wówczas jestem dwulicowy. Jednak gdy co innego mówię / robię jako rodzic niż jako przełożony lub pracownik niż jako syn itd., itp. to nie jestem dwulicowy, ale jestem osobą o wielu twarzach - niczym Damon Albarn.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...