środa, 15 września 2021

POGLĄDY JAK GUSTA

O gustach się nie dyskutuje - tak mówi przysłowie, powiedzenie. Ja jeszcze dorzuciłbym do tego, że o poglądach, ideologiach i światopoglądach, też nie powinno się dyskutować. Bo co to da? Ani ja do swoich racji, poglądów nie przekonam rozmówcy, ani mój interlokutor do swojego stanowisko mnie nie przekona. Taka dyskusja może być zwyczajnie jałowa, niczym dysputa na temat tego, co było pierwsze "kura czy jajko" (biolodzy opowiedzieliby pewnie: "białko"). Jednak czasem człowiek musi, a na pewno ja muszę, wyrzuć z siebie kilka słów, kilka, dla mnie, niepodważalnych prawd, bo inaczej bym się udusił. Moje słowa, wypowiedziane przeze mnie zdania, są przykre lub przynajmniej mogą być niemiłe dla odbiorcy. Jednak takie działanie jest ważne dla mnie, a jestem egoistą. Wyrzucając werbalnie swoje prawdy (a każdy ma prawo do swojej prawdy) robi mi się lepiej na sercu i duszy, choć może jednak tej drugiej nie mam, jeśli daleko mi do wiary w życie wieczne. Taki to mój wentyl bezpieczeństwa.

Innymi wentylami są muzyka i bieganie. Dziś połowa września, a ja w nogach mam już ponad 350 km. Ostatnio słuchane płyty są bardzo różnorodne: Gothica, Refugee (to starocie), nowy Manic Street Preachers oraz nowość od Frontiersów - zespół Between Worlds. Różnorodność jest piękna. Ludzie są piękni, bo pięknie się od siebie różnimy. Różnorodność jest szczególnie dziś ważna w Międzynarodowym Dniu Demokracji, gdzie kluczowym stwierdzenie jest: "Mam wybór" (mogę wierzyć, mogę się szczepić, mogę mówić, mogę wybierać)!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...