piątek, 12 lutego 2021

OKO ZA OKO

Śnieg ubity, mróz zelżał, słoneczko uśmiecha się swoimi promieniami i tylko leciutki wietrzyk smaga twarz i to w dodatku tylko na otwartych, polnych przestrzeniach. Czego można chcieć od życia więcej? Pięknie się weekend zaczyna. A jeśli do tego wszystkiego dołoży się czas na bieganie (choć mam ciągle wrażenie, że brakuje mi czasu) to śmiało można rzec, że otwarcie weekendu iście królewskie, a może i cysorskie (w myśl słów "Ballady o cysorzu", który to ma klawe życie - znam to, oczywiście w wersji uwspółcześnionej za sprawą Kazika). Nie pozostało mi nic innego, jak tylko skorzystać z tego dobrodziejstwa i machnąć 19,3 km. 

W obecnych okolicznościach powinienem słuchać, chyba, utworu "Vendetta" zespołu Illusion. Dlaczego? Po 24 godzinach czarnych ekranów TVP atakuje TVN, ci drudzy nie są dłużni pierwszym. Dostaje także Marszałek Senatu Tomasz Grodzki, gdyż jest ponoć sprawcą tego, że Polacy nie mogli na ekranach telewizji publicznej oglądać meczu piłki nożnej z Robertem Lewandowskim. TVN na całe zło obciąża Jacka Kurskiego (nie ukrywam, że taka narracja mi pasuje). Jedna i druga TV nakręcają się, idą w myśl starotestamentowej zasady "oko za oko", a ponoć w Polsce 95% to katolicy, którzy żyją wg zasady przebaczania (phii, akurat!!!, śmiech na sali!!!). 

Nie słuchałem polskiej odsłony grunge'u, bo dzisiaj - 12.02.2021 nastąpił wysyp nowości hardrockow - aorowych, m. in. z ulubionej przeze mnie wytwórni Frontiers Records. Wziąłem więc na słuchawki debiut zespołu Arc Of Life, pod tym samym tytułem. Już z samej okładki przypuszczałem z czym będę miał do czynienia - zakładałem, że muzyka ta będzie YESowata i ASIAowata. Była, a właściwie jest, bardziej ta pierwsza. Jednocześnie jasnym się stało, że taka musi być, bo w składzie nowego, ale rekrutującego się ze starych muzycznych wyg, zespołu jest Billy Sherwood. Miałem też skojarzenia z YOSO - innym projektem Billy'ego, będącym połączeniem YES z TOTO (Bobby Kimball). Czy polecam Arc Of Life? Hm... Dla wielbicieli gatunku - tak, dla laików, dla tych, którzy muzykę traktują jako tło - nie, gdyż w moim przekonaniu jest to zbyt przekombinowany projekt. Sam na pewno go kupię. Tylko, jak powtarza moja mama, ile tych płyt można mieć?! Wiele! A co gorsza, im masz więcej tym więcej brakuje. Śmiało mogę więc powiedzieć, że mój cel życiowy to neverending story...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...