czwartek, 12 sierpnia 2021

GRANICA

Zofia Nałkowska w 1935 roku wydała swoją powieść "Granica". Głównym jej bohaterem jest Zenon Ziembiewicz, a jednocześnie tytuł stanowi symboliczną "granicę", na wielu płaszczyznach. Natomiast w 2003 roku światło dzienne ujrzała płyta "Keine Grenzen" zespołu Ich Troje. Nie będę pisał ani o jednym, ani o drugim. Jednak muszę napisać, że wczoraj pewne granice zostały przekroczone. PiS przekroczył, niestety nie po raz pierwszy, Rubikon wolności, demokracji i moralności. Partia, która na swoich sztandarach niesie hasła katolickie, religijne, miłości i człowieczeństwa, faktycznie w swoim działaniu nie wprowadza ich w życie. Wręcz odwrotnie - działają, jakby wbrew tym zasadom. Reasumpcja głosowania, gdy nie ma ku temu podstaw! Język agresji, chamstwa i prostactwa! A do tego wszystkiego jeszcze zeszmacenie Pawła Kukiza! Ten upadły punkowiec nagle stał się Pierwszą Szmatą Rzeczypospolitej! 
Ja wczoraj też przekroczyłem swoje granice - przebiegłem 52 km. Czas nie był powalający, bo średnio na 1 km wyszło 5:31 minuty, co daje około 11 km na godzinę. Od strony południowej wybiegłem z Poznania i po przekroczeniu Warty znów do niego wbiegłem, czyli odwiedziłem swoją rodzimą gminę Mosinę. Co do aspektu muzycznego znów królował Frontiers, najbardziej lubię właśnie taki hardrock, oraz jeszcze wisienka na torcie - najnowszy Styx. 










1 komentarz:

CZERWONE OKULARY

Dziś 30. dzień stycznia. Ostatnia niedziela pierwszego miesiąca 2022 roku. Niedziela, w której po raz 30. gra w Polsce i na całym świecie Wi...